BESÖKSRÄKNARE

torsdag 5 april 2012

EN HEL HÖNSFARM!

I veckan har jag och pojkarna tillverkat en hel hönsfarm =)
Några behöll vi själv, men andra ska vi ge bort i påskpresenter.
Hönorna är tillverkade helt i återvunnet material.
Kropp:70-tals påslakan
Näbb: En äldre frotté handduk
Tuppkam och stjärt: Från stuvbitslådan.
Fyllning: Från en gammal Ikea kudde.
Inget pynt man behöver vara försiktig med,
helt klart lekvänliga =)




Med lite gul bast och cellofan så fick de sig en liten hönsgård
Allt blir så mycket exklusivare med cellofan =)


Mönstret till hönorna hittar ni i "allt om handarbete" nr.3/2012

4 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Vad coola de är.

Maria sa...

Mycket fina!

krajamaria sa...

Så söta och fina!

Sanna sa...

Helt underbara! Perfekta påskpresenter.. =)

SV:Kul att du gillade mina små återbruksprojekt.. <3

Kraaaam
Sanna

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....