BESÖKSRÄKNARE

lördag 13 september 2008

UTMANING: SYKRYPIN....

Hittade en kul utmaning på tisas sida, och eftersom hon skrev att hon ville se allas krypin så hakar jag på.....


Reglerna är:
1. Svara på frågorna.
2. Fotografera syhörnan hur bedrövlig den än är.
3. Skicka vidare utmaningen genom en kommentar i bloggen hos den utvalda.


Vad gör din syhörna speciell?
Svår fråga, inget speciellt tror jag.
Här finns nog det mesta som finns i alla syhörnor, för lite plats och en massa grejor.
Men det speciella med min syhörna är att den gör mig så fruktansvärt glad och att när man väl har satt sig så bara flyger tiden iväg (som om den inte gör det i vanliga fall) =)


Vilka är dina bästa tips för en bra arbetsplats?
Förvaring, förvaring, förvaring...... och bra arbetsbelysning.

Förr hade jag ett skrivbord utan lådor, men för någon vecka sedan fick jag ärva detta underbara skrivbord av min kära svärmor, och allt blev mycket lättare.

Och ovanför har jag satt tre 60watts lampor som i stort sett lyser upp hela rummet när jag sitter och syr, men det blir så mycket lättare.


Hur skulle du vilja förändra din syhörna?
Kanske någon ny maskin, men än så länge funkar det bra, skulle nog få prestationsångest om jag hade fler maskiner......


Vad skulle du mer än gärna kasta ut?
Ingenting just nu, är så himla nöjd med mitt nya sybord.


Någon önskepryl som skulle göra din syhörna komplett?
Tålamod, går det att köpa på nätet tros...... =)


Vem skulle du vilja kika in hos?

Tyghörnan
Här samsas mina tyger med tvätt och andra prylar i tvättstugan =)
Man tager vad mad haver, jag menar plats finns det ju inte i överflöd

Mönster och blogghörna
Här samsas datorn med massvis av böcker och mönster, de är instuvade lite varstans, så man måste ha lite tur om man ska hitta =)
To Do lådorna är längst ner till höger, massvis att göra och så lite tid.

Syhörnan
Och här är den, min lilla syhörna. Som ni ser är den belägen i ett rum jämte tv-rummet, vilket passar den här familjen utmärkt, jag menar man vill ju inte sitta i lugn och ro och sy, nej då =)
Datorhyllan med alla mönster och to do lådor står mot väggen bakom.
Så allt är samlat i ett rum. Så vissa kvällar kan jag sitta och sy, barnen titta bolibompa och sambon sitta och spela.
Family quality time =)



1 kommentar:

OttoPippi sa...

Vilken rolig utmaning!! Tusen tack!!! Den antar jag givetvis!! Är ju som bekant bortrest nu ett litet tag, men om du inte kan hålla dig så gå in under mina etiketter och kolla in "svammel" - där nere finns faktiskt mitt sykrypinn presenterat flera gånger :-) :-)

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....