BESÖKSRÄKNARE

lördag 30 januari 2010

LÖRDAGSPYSSEL......

Lördagen gick i pysslets tecken.
Medans sambo och storebror var i skidbacken passade jag och lillebror på att
baka lite småkakor.
Varför bakar man aldrig småkakor för längre.
Det är ju lätt, går snabbt och är förbaskat gott
(om man inte som lillebror då åt smeten innan den gräddats, då mår man bara förbaskat illa).

Tre sorter hann vi med innan lunch.
*Snabba havrekakor (i storformat)
man skulle få ut 25 kakor av smeten, vi fick ut 10 =)
*Brysselkex, till sambons förtjusning
*Jordnötskakor, som ingen förutom jag verkade uppskatta.
Så dem får jag behålla själv (50 kakor, mums)

Blev oxå en liten presentlåda till morfar med kakor.
Inte mormor dock för hon går på diet =)

Efter kakorgien gick vi ut för att förbränna lite kalorier.
Då passade vi på att ta fram de ljuslyktor som barnen hade förberett tidigare i veckan.
Och så här fina blev de. Tänk vad lite vatten, karamellfärg och rörpärlor kan göra =)

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft!

Zanna sa...

Oj vad ni har bakat! När Leo ska hjälpa mig att baka så ska han bara smaka på smeten :) Vilka härliga lyktor! Hoppas att du får en lika trevlig vecka :) Kram

äppelblomman sa...

Fasen va du är duktig!!
Kakorna ser förträffligt goda ut!!
Kram K

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....