BESÖKSRÄKNARE

Visar inlägg med etikett Tyger. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Tyger. Visa alla inlägg

måndag 3 maj 2010

NYA TYGER I TYGHYLLAN.....


Ytterligare några tyger har fått flytta hem till tyghyllan.
Inte för att det behövs mer tyger just nu kanske.
Men visst är de fina =)
Sedan passade jag på att städa och rensa lite i hyllan.
Mest för att de nya tygerna skulle få plats.
Men nu när jag ser min välstädade skattkammare så inser jag ju .........
att det faktiskt får rum lite till =)

torsdag 15 april 2010

måndag 31 augusti 2009

MÅSTE HA LITE FÄRG I TILLVARON.....

Har alltid varit lite feg när det gäller färg, både i hemmet och på kläder till mig själv.
Men nu när hösten börjar närma sig så tänkte jag att what the hell.......
Så efter att ha fyndat 5 meter färgglatt tyg för 100 kr i helgen tänkte jag att nu ska det sys gardiner.
Vet dock inte vad jag tycker om resultatet. Döm själva.....
Här är lite före och efter bilder
(lägg märke till den obäddade sängen i före bilden, allt för att det skulle se lite bättre ut på efterbilderna =)




Det fina överkastet har min sambos farmor virkat till oss, kan knappt föreställa mig vilken tid det måste ha tagit. (syns kanske inte så väl på bilden)

Den coola vasen fick jag av mina kära arbetskamrater i tidig födelsdagspresent, och det var den som fick bli ispirationen till färgval i sovrummet.
Ljuslyktorna är en present från en kär vän och de fick jag när jag fyllde 25.
De är alltså 5 år och två barn gamla och fortfarande lika fina, helt galet. De tål vadsomhelst...=) Också passade de ju perfekt ihop med vasen.

lördag 18 juli 2009

NÅGON SOM ÄR SUGEN PÅ LITE TYG?





När jag var på "Kupan" förra veckan kom jag över dessa underbara påslakan. Två av varje tillochmed =)
Men nu när jag tänker efter så är det ju ganska mycket tyg, och riktigt så mycket syr jag inte, tyvärr.....
Så därför ger jag nu mina underbara medbloggare en chans att bli ägare av dessa =) Varje färg är ett helt påslakan.
Om någon är intresserad så kanske ev. ett byte av tyg eller något annat göras.
lämna en kommentar så kan just du bli ett påslakan rikare =)

torsdag 26 mars 2009

FRÅN EN ÄNGEL.....

Har dessa rullar av tyg kommit.
Jag hittade dem nu när jag städade och kom på att jag inte har bloggat om dem.
Och vad gäller tunika till mig själv,
så kanske det kan dröja ett tag.
Hittade ett par ufo:n i sykrypinet =) Jag får se vart vägen leder.....

söndag 11 januari 2009

NÄHÄ.....

Här blir det inget sytt....
Men det hindrar ju inte en från att samla på sig ännu mera tyg =)
Det var lite tygrea på Åhlens så jag passade på, endast 49,50 kr/m
för kaninerna och svamparna.
Det blommiga köpte jag på kupan för en tia =)
Man blir så glad av att fynda.....


+just nu
att man mår så bra av att fynda.
Att jag satt igång ett jätteprojekt ute i min syhörna.
kommer att uppdatera om det här lite senare.

-just nu
att man hittar en massa tyger till superbra priser när man som minst behöver dem, typiskt =)
att mitt syande kommer i skymundan pga. mitt jättelika projekt ute i syhörnan.

onsdag 29 oktober 2008

UPPVAKNAD FRÅN DE DÖDA....

Kan man säga att jag blivit....
Inte att jag varit sjuk eller något dylikt, men motivationen har lyst med sin frånvaro. Någratights till lillen har det blivit, men att sedan blogga om dem har känts som ett
moment för mycket. Men idag har lanskapstyget kommit och jag ser fram emot att sätta saxen i det, även om jag är lite rädd =)


fredag 26 september 2008

TYGFYNDAT I HÖSTSOLEN....

Det var så otroligt fint väder i torsdags så jag och pojkarna gav oss ner på "stan" för att ta en fika i den varma höstsolen. Och då kunde ju mamman i familjen inte bara passera kupan utan att gå in =). Och här är fynden som jag gjorde. Alla dessa tyger plus fyra par jeans som jag ska re-do till barnstorlekar och helt nya påslakan till storasyrran och en molomössa för endast 300kr. Man blir bara så glad =)


Ha nu en trevlig helg och vädret verkar ju hålla i sig. Så ut och få inspiration i de kanske sista varma solstrålarna för året.

tisdag 2 september 2008

HELGENS LOPPISFYND!

Här är helgens alla loppisfynd, tyger i massor då det var loppis här hemma. Det mesta är dukar och gardiner och kanske lite hårda för att sy kläder av, men det finns ju så mycket mer man kan sy. Kanske en dagiskasse rent av kan komma ur någon av fynden.

Det blå tyget här i slutet ska nog trots allt bli ett par pösbyxor till lille "V". Det blev efter tvätten rätt så mjukt så det funkar nog. Här under är lite kläder som ska återbrukas och bli tröjor till de små pojkarna här hemma......

Annars har jag faktiskt sytt rätt så mycket nu, men jag har lite problem med min dator, då den inte vill lägga upp mina fina bilder på bloggen..... arghhhhhh. Men jag försöker med jämna mellanrum, brukar gå lite bättre på morgonen att lägga in bilder, vet inte varför, min lilla dator kanske är kvällstrött =) Så den som väntar på något gott........

söndag 22 juni 2008

TRADERATORSK....

Kan man lungt säga att jag är =)
Här är några fynd från den gågna veckan.
Nr. 1,2 och 3 är påslakan som även kom med matchande örngott, så en massa tyg där.
Nr. 4 är ett sk. Afrika tyg, helt underbart, som jag tänker sy något till mig själv av.

1. 2.

3. 4.

Mitt pågående projekt är en klänning/tunika i det turkos/gröna tyget (NR.3). Som vanligt när jag försöker mig på något nytt så måste det sprättas och mönsterändras till slutresultatet blir något helt annat än vad jag från början hade tänkt mig. Mitt utgångsmönster kommer från burda nr.02/2008. Här är bilden som visar hur klänningen ska se ut.... =)

Förhoppningsvis ska min klänning/Tunika (den blir kortare och kortare för var ändring) vara klar någon gång nästa vecka. Ändringar som hitills har gjorts är .

1. Rynket framtill fick försvinna. Vecken framkallade en gravidmage i åttonde månaden, vilket inte var mitt mål. =)

2. Jag fick göra den vidare nedtill då min kropp tydligen är lite opropotionelig. Sydde efter en storlek 36, men den blev som ett hus uptill och supertight över rumpan, vilket framkallade den där gravidmagen.... =)

3.Klippte till en brottarrygg baktill, för det storblommiga tyget blev lite väl tantaktigt bakifrån då det bara var ett rakt stycke. Plus att jag satte ett litet resårband i ryggen för att rynka och tighta till den lite, blev ganska snyggt, men udda =)

4. Satte även resår upptill mitt fram för att få lite av den gamla looken kvar.

5. Struntade i den där kragen som sitter på originalet. Kommer nog sätta ett matchande kantband runt hals och ärmhål, har inte bestämt färg.

Annars är det nog inget mer att ändra på den =) De coola fickorna fram är kvar iallafall. Ska bli kul att se resultatet.







tisdag 20 maj 2008

TYGFYNDAT.......

Har jag gjort i helgen, både på IKEA och KUPAN.
Och här är tygerna som jag hittade. På IKEA var jag i stuvlådan och letade och hittade näst intill all tyger där förutom flodhästtyget som har blivit så populärt nu. Och jag tycker verkligen om det. Det passar perfekt till små klänningar och annat smått och gott till barnen.
Så nu är det ju bara att sätta igång och sy..........
I den nedre bilden ser ni fynden från kupan. 100kr betalade jag för allt..... man blir ju nästan svimmfärdig. =) T-shirtsen är stl.xl och de tänkte jag använda mig av till att sy byxor till barnen av. Kul när man kan återanvända lite saker.

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....