BESÖKSRÄKNARE

måndag 7 februari 2011

NÅLFILTNINGSKURS.....

För ett tag sedan blev jag tillfrågad om jag ville vara med på en
nålfiltningskurs.
JA visst svarade jag, utan att riktigt veta vad det var =)
När väl helgen kom så var jag så där sugen på att spendera en hel lördag på mitt jobb, där kursen hölls.
Men jag måste säga att det var bland de roligaste grejorna jag har gjort på länge.
Hade med mig en liten burk och en ledsen hemmastickad mössa som fick sig en makeover.
Här nedan ser ni resultaten.


Min sambos moster hade förberett sig med en bild från internet.
Den målade hon av och avbildade den på ärmen på en hm kofta.
Nästan som en liten tatuering.
Superfint blev det.

Nu stickar jag och virkar för fullt här hemma för att kunna
nålfilta något mer =)

Hos Frisky frog kan du läsa mer om kursen och se andra alster från dagen.
Det var även hon som höll i kursen.
En annan kreativ människa är hennes syster som oxå var med på kursen.
Hennes blogg hittar du under namnet Myggans surr.
Ännu fler kreativa och roliga bloggar att läsa =)

4 kommentarer:

äppelblomman sa...

Men va häftig "teknik"
Du är sååå duktig Jejja!!
Kram K

Li.W sa...

Så snyggt! Visste inte ens att man kunde nålfilta på plagg... Jätte fint!

frisky frog sa...

Ja, visst hade vi det trevligt! En dag med er gav en rejäl energikick. =) Kul att du gillade tekniken. Den "tatuerade" ska efterapas inom kort...
/Ha det gott!

Karin sa...

Åh vad sugen jag blir på att nålfilta! Dags att ta fram lådan med alla attrialjer...

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....