BESÖKSRÄKNARE

söndag 15 juni 2008

JEANSSHORTS....

har tillverkats och blivit klara lagom till att solen försvann och ersattes med regn, kyla och blåst.
Dessa var tilltänkta till lille "V", men när den tilltänkte hade gått och sussat för kvällen och shortsen var klara så vart det bara snällt att be den store killen i huset att prova dem för att se om de satt bra på. Var på han utropar "Till mig, vad fina". Så det fanns ju inget att göra förutom att le snällt och låta han få dem. Och vilken hit de har blivit, de har burits inomhus, i brist på värme ute, för att sedan vid utgång ersatts med långbyxor. Som vanligt har de framställts av ett par avlagda vuxenjeans. Fickor bak är original fickorna på jeansen, men lite förminskade. Svart mudd upptill. Mönstret är samma som baggybyxor som jag sytt innan, men förkortade i benen.
Är supernöjd med dessa, och ett extra plus är att de var superlätta att sy.


7 kommentarer:

Anonym sa...

vilka fina byxor! jag ska snart med prova på att sy ett par byxor till lillkillen av sambons gamla avlagda jeans tänkte jag :) mönster på linnena jag sytt finns i allt om handarbete som är ute nu, dom blir verkligen superfina :)

Anonym sa...

åh så snygga!

Jes sa...

Vilka snygga! kanon att va ute och leka i .

Gulligan sa...

Vilka snygga!!!

OttoPippi sa...

Så fina de blev!!!! Jag går och tänker nästan varje dag att jag skulle våga mig på att sy byxor i jeanstyg!! VAR har du hitta detta mönster???? Skulle så himla gärna vilja göra såna här!!! Hur coola som helst! Förstår mycket väl att de blev poppis :-):-) Nu får du väl sy ett par till antar jag?? :-) :-) Ha det gott!!!

jejja79 sa...

"ottopippi": Mönstret är ett eget som jag har användt till alla mina byxor i stort sett. Har bara gjort en fuskgylf och satt fickor på framsidan, oxå de hemmaknåpade. Sedan har jag ju kortat av dem till en bra längd. hoppas bara på att pojkarna inte växer mer nu när mönstret äntligen har blivit så perfekt.

OttoPippi sa...

Attans!!! :-) :-) Då är det bara att börja knåpa själv då :-) :-)

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....