BESÖKSRÄKNARE

lördag 2 augusti 2008

Å SÅ VAR SEMESTERN SLUT......

Men konstigt nog sörjer jag inte för det..... Känns skönt att vara hemma och att få börja skapa och inte minst att få börja blogga igen efter att ha varit 2 1/2 vecka på bortaplan. Och så har en ny hobby sått ett litet frö i mig =) Stickning..... Började lite lätt med att sticka sockor =) Sista veckan har det inte blivit så mycket, har ju varit ganska varmt, men nu har jag avverkat snart 2 par. På bilden ser ni det första paret, vilket slutade i en stl.38 och en stl.37 =) Men som tur var så ska jag ha dem själv så det gör ju inget, det ska ju se lite hemmagjort ut! =) Men det andra paret nu som min mamma ska få, verkar nog bli som jag hade tänkt mig. Är supersugen nu på att ge mig på något annat, kanske en liten tröja till lillkillen? Men som jag sa innan skönt att vara tillbaka, här ska skapas och kreativiteten nästintill sprutar ut ur öronen. Första saken som ska göras idag är att tapetsera hallen, kanske inte direkt min bästa gren, men jag ska ge det ett försök. Första veckan av semestern började nämligen med lite renovering i form av målning av tak, väggar och dörrar i våran hall, sen spårade det ut. Vi fick mersmak så att säga. Lägger ut en bild när jag känner att det börjar bli klart.
På återseende..... =)


3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för ditt tips ! ska prova resår i mudden nästa gång jag anväder den, köpte 2m så det är ju en del kvar :) kul att du stickar med, jag började på men gav upp ganska snabbt när jag inte fick till avigan direkt, hihi :)

Unknown sa...

hej hej!
bara å hålla med, klart det ska se hemmagjort ut;)
spännande å få se bilder!
//erika

OttoPippi sa...

Hej och välkommen tillbaka och tack för ditt välkomnande :-) :-) Javisst är stickning riktigt kul, även om det verkligen tar EONER för mig att få klart ett stickprojekt! :-) :-) Vad härligt det låter med all di kreativitet och vi har också kommit igång med att renovera upp vårt kök. Jättekul att se förändringarna till det bättre!!! Då ses vi snart igen då, i cyber! Kram!

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....