BESÖKSRÄKNARE

torsdag 1 maj 2008

PRESENTKLÄNNING!


Hittade ett mönster i en burda tidning som jag gjorde om lite.
Klänningen ska hem till en tjej som fyller år så jag hoppas att den kommer att bli bra på.
Väldigt svårt att sy till någon annan och speciellt när personen i fråga inte kan vara med och prova sig fram till ett perfekt resultat. Men jag tror att den kommer att passa fin fint.
Det turkosa tyget är ett sweatshirt tyg och det cerisa ett frotté tyg. Tyckte själv att mixen av tyger blev riktigt bra. Brukar vara lite feg med att mixa olika tyger och mönster, men detta kommer jag nog att försöka mig på lite mer.
Men som vanligt när jag är i sy tagen så måste allt gå så himla fort. Har typ inget tålamod.
Så när jag stöter på något problem så tänker jag bara att jag tar det sen, för att sedan aldrig ta itu med det och där sitter jag med en sådär kreation och upprepar för mig själv "att det ska ju se lite hemmagjort ut annars kan man ju lika väl gå och köpa en......!?" =)
När jag syr så skulle jag nästan behöva sy en provomgång först för att sedan sy den riktiga kreationen. Men men, hoppas bara att paketet blir bra och att de inte ser alla skavankerna.
Men som sagt, man blir ju oxå lite självkritisk när man sytt något själv.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Färgkomvinationen blev ju jättefin! Det passade verkligen! Och jag känner igen mig sååååå väl i att allt skal gå så himla fort när man syr!:-) Och håller med, det SA se lite hemmagjort ut, det är faktiskt det som är charmen! :-)

rino sa...

färgerna blev jättebra ihop, hoppas hon blev nöjd!

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....