BESÖKSRÄKNARE

onsdag 24 september 2008

SOMMARKLÄNNINGAR I HÖSTRUSKET.....

Ett par sommarklänningar blev resultatet av en liten ledig stund i helgen.
De ska få följa med pojkarnas kusiner till varma Turkiet, därav sommarkläder i höstrusket..... =) Var kul att få sy lite klänningar igen.
Å roligast var nog att de blev så uppskattade.
Mamman till flickorna utbrast att "jag vill oxå ha en sån!" Vilket kändes kul då hon kan vara lite kräsen ibland (inget illa ment, det är bra att veta vad man vill ha), desto roligare för mig, så nu kan jag pusta ut "puh". =)
Solhattarna fyndade jag på Åhlens för 25kr, vilket kändes bra då min kunskap att sy solhattar är lika med noll. Har försökt mig på det två gånger innan, men det har bara slutat med att de hamnat i ufo-högen.
Mönster till klänningarna hittade jag i Ottobre, men jag ändrade en del så som bredden och längden. Tog in lite på bredden och la till lite på längden.
Fina blev de iallafall. Totalälskar tygerna, vilka är påslakan som har fått nytt liv. Och ett litet plus är ju att jag försökte mig på lite tygkombos, vilket jag tyckte fungerade riktigt bra. Så det får det nog bli mer av.......


3 kommentarer:

Strömming sa...

Söta! vilken fin tygkombo du fått till!

OttoPippi sa...

Jag älskar dem!!!! Önskar att de var mina :-) :-)

Skaparstigen sa...

Gillar också färgerna! Just den gröna och den turkosa är nog mina favoriter av alla! Söt klännigsmodell också.

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....