BESÖKSRÄKNARE

tisdag 4 januari 2011

VIRKAT......

Innan jul började jag att virka.....
Fasen vad kul och mycket lättare än att sticka måste jag säga.
Hitills har det bara blivit mössor och vantar.
Men det tråkiga med vantar är ju att man ska göra två likadana.
Det är inte riktigt min grej.
Så här är två varianter som väntar på en maka.....
Mönstret fick jag från snälla Li.W.
Tyvärr hittar jag det inte nu men kolla in hennes fina
blogg, tjejen är en sann inspirationskälla.
Nu måste jag sätta mig ner och virka den äkta hälften
till dessa godingar (som är försenade julklappar).
Men bättre sent än aldrig =)

3 kommentarer:

Li.W sa...

Så fina!!! Snäll du är som skriver så fint :) Ska försöka lägga ut lite mer mönster :)
Kram

Beas sa...

Visst ÄR det lättare att virka än att sticka. Eftersom jag kunde virka först - så sade alla mina stickälskande vänner att "Det är inte alls svårare". :-)

Jag blir sugen på att virka ett par fina vantar till min dotter som hon kan ha framemot vårkanten. Det är ju fint att dekorera virkade vantar.

Tack för tipset!

Kram Bea

Hilda sa...

Jättefina Jejja!
Har gett mig på och virkat ett par till mig själv men jag tycker inte att jag får till toppen så bra, dom ser nästan lite "avhuggna" ut. Men det är bara att öva på antar jag, annars tar jag tacksamt emot tips!
Kram!

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....