BESÖKSRÄKNARE

söndag 16 november 2008

EN NY PYSSELHÖRNA......

har växt fram i eftermiddag.
Som ni kanske vet så har mina tyger innan fått vistas med smuts och rentvätt inne i tvättstugan. Men nu är det slut med det.
Nu ska de vila på min nya pysselhylla. Här får de trängas med pärlor, papper och annat småkrafs (ett ord som har vuxit sig fast efter att tingeling filmen gått varm två-tre gånger om dagen här hemma).
I pysselrummet som nu ligger i den södra vingen av huset (förrådet) har oxå ett bord fått sin plats, detta ska jag ha till att klippa tyger och att småpyssla på. Kan vara skönt om matbordet får tillbaka sin ursprungliga funktion (att dinera på) =)
Det som döljer sig bakom draperiet är det som nu får vara förråd. Här bakom trängs hockeyklubbor med en gammal spjälsäng, en dator och lite småkrafs....
Och den del som jag tar kortet ifrån är i nuläget min sambos gym.
Det tåls ju att säga att förrådet är sisådär 25-30 kvadratmeter så man måste ju utnyttja varje del av det.

Och som ni kanske ser så har pojkarna oxå fått sin plats. Det är ju trots allt lite ont om tid att pyssla på, (eftersom dygnet fortfarande bara har 24 timmar). Så om de kan vara med så är det ju bara plus i kanten.

+ just nu
Att min nya hörna blev så himla bra och att jag nu kanske inte behöver plocka undan varenda gång man ska äta.....
Och att det blev så himla tomt och fint i resten av huset.....

- just nu
Att i södra vingen av huset, alltså förrådet så finns ingen värme. Man måste gå ut och slå på ett elelement (eller om sambon går ut och rycker lite i vikterna och svettas) en halvtimme innan, vilket kanske kan vara ett problem. Det är inte alltid man vet en halvtimme innan att man har tid att sy =)
När jag rensade så insåg jag att jag har typ 1000 projekt påbörjade och inget av dem vill jag forsätta med. Ska man slänga dem eller låta dem ligga kvar i hopp om att inspirationen kommer tillbaka.... ?




4 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vad härligt utrumme du fått till :) NÅGON gång ska jag oxå få ett eget rum, iaf lite avsides :) jobbigt att det är utan värme men du får sy och klippa dej varm :))

OttoPippi sa...

Så bra det blev!!! Jättefin pysselhörna verkligen :-)

Kan dina barn vara med när du syr och du FÅR sy???? Det kan tyvärr inte jga :-)

Kram!

Unknown sa...

ser ju helmysigt ut med egen pysselhörna!!

Anonym sa...

Oj vilken härlig blogg jag trillade in på :0)

Vilket trevligt pyssel sy rum ni hade
ha en fin kväll kram kram

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....