BESÖKSRÄKNARE

söndag 23 november 2008

Pysselsöndag med pojkarna.....

eller med en av pojkarna i allfall.
Den som inte åt av pärlorna fick vara med.
Det var den enda regeln vi hade, men som då bröts av den minste i familjen.
Och varje färg var tvungen att smakas på utifall att de smakade olika.... =)
H gick på jumbopärlorna som jag varmt rekomenderar för barn med lite tålamod.
H tycker inte alls om att pyssla och sitta still, så när jag tog fram de stora pärlorna så blev han överlycklig.
Dels för att han kunde fylla pärlplattan på nolltid, och dels för att de var lättare att få tag på och sätta på plats.
Så medan han pysslade med det så pimpade jag till dörrkransen lite.... =)
Kul att kunna använda pärlor till något som inte är så självklart......

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så mysigt med hemmapyssel! Det måste vi också göra nu till jul! För första gången!! Förra året var tjejerna bara 1 år och gick knappt :-) :-)

Måste också bara meddela dig att jag blir så glad varje gång jag läser ett inlägg från dig hos mig! Du skriver så personligt och trevligt! TACK för dem! :-) :-)

LittlePoppins sa...

Jättefin krans! Mysigt med snö och jul i Sverige. Jag längtar verkligen till vi åker! Svensk jul slår allt!!

Om mig

Mitt foto
33 år och trebarns mor. syr och skapar så fort jag får chansen....